سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلایدر

جبرئیل همراه هفتاد هزار فرشته پس از نمازظهر نزدم آمد و گفت : . . . ای محمّد ! هرکس با جماعت بودن را دوست داشته باشد، خداوند و همه فرشتگان دوستش خواهند داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی سایت
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :2
کل بازدید :106045
تعداد کل یاداشته ها : 153
103/2/13
2:21 ع
IS
تماس با ما
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

اگر شما مشکل فشار خون بالا دارید و دنبال راههایی برای کنترل فشار خونتان می گردید بعد از اجرای دستورات پزشک انجام تغییراتی در سبک زندگی در درمان و کنترل فشار خونبالا نقش مهمی ایفا می کند. در مقاله امروز راستینه می خواهیم به بررسی راههایی برای کنترل فشار خون پرداخته و همچنین شما را با رژیم غذایی فشار خون بالا (DASH) آشنا نماییم، توجه داشته باشید اگر پزشک شما تشخیص دهد شما نیاز به مصرف دارو دارید نباید از مصرف آن خودداری کرده و همچنین در صورت مصرف دارو برای فشار خون بالا نباید مصرف آن را قطع نمایید و در این شرایط می توانید از این نکات و دستورات در کنار دستورات پزشک استفاده کنید، فقط مراقب باشید تا فشار خون شما بیش از حد کاهش نیابد.

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب...

  
  

میزان نیرویی که از طرف خون به دیواره رگهای خونی وارد می شود را فشارخون می گویند. قلب خون را به رگهای خونی که انتقال دهنده خون به تمام نقاط بدن هستند، پمپاژ می کند. فشار خون بالا  (hypertension)  بدلیل مضراتی که برای قلب (افزایش کار و فعالیت قلب) و رگها (سفت شدن رگها) دارد، می تواند خطرناک باشد.

فشارخون طبیعی و نرمال چیست

فشارخون با دو عدد که یکی را عدد بالا یا (systolic) و دیگری را عدد پایین یا (diastolic) نامدارند، سنجیده می شود و میزان متعادل این دو عدد به شرح زیر است:

میزان نرمال یا طبیعی کمتر از 120 و بیشتر از 80 (120/80)
قبل از مرحله افزایش فشارخون عدد بالا بین 120 تا 139 و عدد پایین بین 80 تا 89
فشارخون بالا مرحله یک عدد بالا بین 140 تا 159 و عدد پایین بین 90 تا 99
فشارخون بالا مرحله دو عدد بالا 160 و بالاتر و عدد پایین 100 و بالاتر

برای مشاهده توضیحایت بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب...

  
  

سیب تم

سیب تم


IranSkin go Up
Online User

پیغام ورود و خروج

ایران اسکین