سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلایدر

دل، سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی سایت
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :2
کل بازدید :106042
تعداد کل یاداشته ها : 153
103/2/13
12:54 ع
IS
تماس با ما
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

ویتامین A (رتینوئید) برای بینایی و دید خوب و سیستم ایمنی سالم و رشد سلول ها لازم می باشد. ویتامین A به دو نوع تقسیم می شود. این مقاله بیشتر در مورد نوع اول آن که از حیوانات بدست آمده و رتینوئید نام دارد، نوشته شده است. نوع دوم ویتامین آ بتا کاروتن (Beta-carotene) نام دارد که ریشه گیاهی دارد.

پیشنهاد انجمن قلب آمریکا برای تامین نیاز بدن به آنتی اکسیدن ها از جمله بتا کاروتن این است که، با مصرف یک رژیم غذایی سالم و مناسب و سرشار از انواع میوه و سبزیجات نیاز بدن را تامین کرده و تا زمانیکه دچار کمبود شدید ویتامین های مختلف نشدید، از مکمل های صنعتی استفاده نکنید.

مصرف مقادیر بالای آنتی اکسیدان (از جمله ویتامین A) ممکن است خطرات بیشتری نسبت به سود آن داشته باشد. برطبق تحقیقات جدید مکمل های ویتامین آ و یا ترکیب ویتامین A بهمراه سایر آنتی اکسیدان ها که در بعضی مکمل ها وجود دارد، می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

مطالب بیشتر در ادامه مطلب.

ادامه مطلب...

  
  

ویتامین دی (Vitamin D)، در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله ماهی ها، تخم مرغ، شیرهای فرآوری شده و روغن کبد ماهی کاد یافت می‌شود. همچنین نور خورشید تولید روزانه ویتامین دی (Vitamin D) در بدن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد روزانه ده دقیقه قرار گرفتن در برابر آفتاب می‌تواند از کمبود ویتامین D جلوگیری نماید.

واژه ویتامین D به چندین شکل مختلف این ویتامین اشاره می‌نماید. دو فرم مهم برای انسان ها ویتامین D2 که توسط گیاهان و ویتامین D3 که توسط پوست بدن انسان (زمانیکه دربرابر آفتاب هستیم) ساخته می‌شوند، هستند. خوراکی‌ها معمولا با ویتامین D2 یا D3 غنی می‌شوند.

ویتامین D ویتامین D چیست؟ فواید و مضرات ویتامین دی کدام است؟

برای مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب...

  
  

نیاز روزانه ما به ویتامین‌ ها چندان چشمگیر نیست، اما ویتامین؟ ها نقش اساسی در امور حیاتی بدن بازی می‌کنند و از منظر پزشکی مدرن جایگاه بسیار ویژه‌ای در سلامت انسان دارند.

ویتامین؟ ها تنوع زیادی دارند حتی برشمردن نام همه آنها مثنوی هفتادمن کاغذ می شود.

ویتامین و میوه معرفی ویتامین های معروف

ادامه مطلب...

  
  

سیب تم

سیب تم


IranSkin go Up
Online User

پیغام ورود و خروج

ایران اسکین