سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلایدر

بهترینِ برادرانت، کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی بخواند و با اعمال نیک خود ، تو را بهبرترینِ اعمال برانگیزد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی سایت
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :2
کل بازدید :106035
تعداد کل یاداشته ها : 153
103/2/13
9:49 ص
IS
تماس با ما
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

غبغب سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد می‌کند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد.

double-chin

ادامه مطلب...

93/12/15::: 9:41 ع
نظر()
  
  

همه ساله با فرا رسیدن فصل سرد به تعداد مراجعان کلینیک‏های پوست و مو افزوده می‏شود. تمایل به انجام کارهای زیبایی از جمله روش‏های شفاف‏سازی پوست به این دلیل افزایش می‏یابد که روزها کوتاه‌تر و میزان و قدرت تابش نور آفتاب یا اشعه ماورای‌بنفش بسیار کمتر است.

دکتر سیدمسعود داودی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا… معتقد است می‏توان بسیاری از کارها و اقدام‌ها برای شفاف‏سازی پوست مثل لیزر، پیلینگ، درمان لک‌ها و سایر بیماری‏های پوستی را در این دو فصل انجام داد. البته موارد دیگری مثل میکرودرم ابریژن هم برای شفاف کردن پوست مناسب هستند اما با آمدن لیزرهای فراکشنال، تا حدودی از کاربرد آنها که نوعی تراشیدن پوست محسوب می‏شود، کاسته شده است.

becoming beautiful winter 300x200 رازهای زیبا شدن در سرما!

ادامه مطلب...

93/9/18::: 10:54 ع
نظر()
  
  

چند روزی است که روغن را از برنامه غذایی‌اش حذف کرده و غذاهایش را فقط به صورت آب‌پز یا بخارپز می‌خورد. البته شنیده که می‌گویند روغن زیتون نه تنها مضر نیست که حتی برای حفظ سلامت مفید هم هست و به همین دلیل تا می‌تواند، روغن زیتون مصرف می‌کند. آبغوره و آبلیمو هم کنار دستش است تا هر وقت چربی غذا زیاد بود، به کمک آن‌ها جبرانش و به خیال خودش سلامتش را حفظ کند.

چربی و کلسترول خون اشتباهاتی رایج در رابطه با چربی خون

ادامه مطلب...

93/8/18::: 2:8 ع
نظر()
  
  

آیا در آزمایش خونی که داده‌اید، کلسترول خونتان بالا بوده؟ آیا هدف پایین آوردن کلسترول خون را دارید؟ اولین قدم برای شما این است که بفهمید کلسترول خون چیست.

 کلسترول یک ماده چربی مانند و مومی است که در کبد و سایر سلول‌ها ساخته شده و در بعضی از انواع غذاهای خاص از جمله لبنیات، تخم مرغ و گوشت یافت می‌شود.  

بدن برای عملکرد عادی و مناسب به میزان مناسبی کلسترول نیاز دارد. دیواره ها و غشاء سلولی بدن برای تولید هورمون، ویتامین D و اسیدهای صفراوی که به هضم چربی کمک می‌کند نیاز دارد، البته این نیاز مقدار محدودی بوده و اگر خیلی بیشتر از میزان مورد نیازتان دریافت کنید، بدنتان در خطر انواع بیماری از جمله بیماری های قلبی قرار می‌گیرد.

کلسترول خوب و بد کلسترول خون چیست؟ با کلسترول بالای خون چه کنیم؟

کلسترول و بیماری های قلبی

ادامه مطلب...

  
  

سوءاستفاده و خشونت خانگی همیشه هم نماد بیرونی ندارد بلکه در موارد روانی، اغلب به شکل پنهانی صورت می‌گیرد. 

آن دسته از خشونت‌های خانگی که به جای آثار جسمی عمدتا آثار روانی دارند و اغلب تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری بر زندگی فرد برجای می‌گذارند با عنوان «سوءاستفاده روانی» یا عاطفی شناخته می‌شوند.

سواستفاده روانی سواستفاده روانی چیست؟ اثرات این خشونت خانگی کدام اند؟

ادامه مطلب...

93/8/10::: 4:3 ع
نظر()
  
  

فصل سرما و کاهش دمای هوا به معنای آغاز و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی فصلی و افسردگی است اما با مصرف 5 خوراکی ساده می‌توان از تمام بیماری‌های فصل پاییز و زمستان در امان ماند.

تغییر هر فصل به معنای تغییر شیوه زندگی و ورود بیماری های جدید است. اما با کمی دقت در عادات تغذیه ای و رفتاری می توان از ابتلا به بیماری های مختلف در امان ماند و فصلی بدون ابتلا به بیماری را گذارند.

common cold 300x200 معرفی 5 خوراکی برای مبارزه با سرماخوردگی

مصرف خوراکی های سم زدا

خوراکی هایی با القاب سم زدا وجود دارند که می توانند وضعیت سلامتی را بهبود بخشند. برای مثال چکاندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن می تواند به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس نیز می تواند همین خاصیت را داشته باشد.

از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید

اگر در منطقه سیبری و هوای فوق العاده سرد زندگی می کنید تنها به مصرف غذاهای پر چرب روی ببرید اما در غیر این صورت از مصرف غذاهای خیلی چرب در زمستان بپرهیزید زیرا مصرف غذاهای چرب هیچ تاثیری در گرم شدن بیشتر شما ندارد نه غذاهای چرب و نه غذاهای شیرین.

علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می تواند تاثیر منفی بر کبد داشته باشد و به بیماری های کبدی منجر شود.

منیزیم علیه افسردگی و خستگی

اگر احساس خستگی و افسردگی مفرط می کنید به مصرف منیزیم بپردازید زیرا خوراکی های حاوی منیزیم می توانند علیه افسردگی و خستگی بتازند.

بهترین مواد غذایی که سرشار از منیزیم هستند عبارتند از سبزی هایی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، مغز بادام، فندق، تخمه کدو، موز، انجیر خشک، غلات سبوس دار و البته مکمل های دارویی نیز می توانند مفید باشند.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

مصرف پروتئین می تواند شما را از حالت افسردگی و خواب آلودگی در فصل زمستان دور نگه دارد پس در وعده صبحانه خود خوراکی هایی که دارای مقادیر قابل توجهی از پروتئین هستند را بگنجانید. از میان خوراکی های حاوی پروتئین می توان به مواردی مانند آجیل ها، دانه های روغنی، تخم مرغ و پنیر اشاره کرد.

مصرف آب روزانه را افزایش دهید

در زمستان باید آب بیشتری به نسبت تابستان در اختیار بدن قرار بگیرد گرچه کمتر این نیاز را در فصل زمستان احساس می کنیم. نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب در زمستان توصیه می شود.


  
  

روشهای ساده‌ای وجود دارند که با به‌کارگیری آنها در زندگی روزمره می‌توان از پوست محافظت کرد و از پدید آمدن یا تشدید چروکهای صورت جلوگیری کرد. برخی از این روشها را در ادامه این مطلب کوتاه بخوانید.

  • به پشت بخوابید!

خوابیدن به پهلو و شکم باعث ایجاد خطوطی روی گونه،چانه و پیشانی میشود که بعد از بیدار شدن باقی می‌مانند و در صورتیکه هر شب به همین شکل بخوابید، دائمی‌می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد این خطوط بهتر است به پشت بخوابید.

  • بیشتر ماهی بخورید.

ماهی بخصوص سالمون، منبع بسیار خوبی برای پروتئین است.پروتئین هم از مواد مهم تشکیل دهند? پوست است.ماهی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد که برای تغذیه و شادابی پوست مفید است.

ادامه مطلب...

  
  

مواج با طول موج کوتاه الکترومگنتیک دارای فرکانس و انرژی بالایی هستند و بخش از آن ؛ امواج اولتراویوله یا ماوراء بنفش است که خود دارای تقسیمات مختلف و اثرات بیولوژیک متفاوت هستند.

اشعه ماوراء بنفش یا UVR دارای سه بخش است:

  • UVC با طول موج 290 – 200 نانومتر
  • UVB با طول موج 320 – 290 نانومتر
  • UVA1 با طول موج 400 – 340 نانومتر
  • UVA2 با طول موج 340 – 320 نانومتر
  • امواج UVC کیهانی و کشنده هستند و تقریبا” همه شان در اتمسفر جذب می شوند و به زمین نمی رسند.
  • امواج UVB در روی زمین بشدت کاهش یافته اند
  • امواج UVA تقریبا” بطور کامل به زمین می رسند.

فاکتورهائی که در میزان و کیفیت اشعه UV که به زمین می رسند نقش دارند ، عبارتند از:

  1. زمان روز : 75% از کل اشعه UV( یا اولتراویوله یا ماوراءبنفش) در زمان 9 صبح تا 3 بعد از ظهر به سطح زمین می رسند.
  2. فصل سال : ماکزیمم تابش در فصل تابستان و کمترین آن در فصل زمستان است.
  3. موقعیت جغرافیائی: میزان اشعه UVتابیده شده با کاهش فاصله از استوا ، افزایش می یابد.
  4. ارتفاع از سطح دریا: هر یک کیلومتر افزایش ارتفاع ، منجر به افزایش 25% – 20% در میزان اشعه تابیده UV می شود.
  5. پوشش ابرها: ابرهای کاملا” تیره ، می توانند اشعه عر را به میزان 50% کاهش دهند ، اما ابرهای کم اثر کاهشی کمی دارند.

UVA دارای طول موج بلندتر و انژی کمتری است و موجب برنزه شدن پوست می گردد ، اما تماس طولانی مدت با این اشعه منجر به پیری زودرس شده و ممکن است موجب آسیب جدی به پوست شود.

UVB که طول موج کوتاهتر دارد ، دارای انرژی بالاتر است و موجب آفتاب سوختگی شده و در تماس طولانی ، موجب کانسر پوستی می گردد.

ضد آفتاب ها با پیشگیری از اثرات کوتاه مدت نظیر آفتاب سوختگی ، به ما کمک می کنند که از اثرات درازمدت آفتاب که همان کانسر های پوستی ، پیری زودرس و سایر آسیبهاست ، رهائی یابیم.

انواع فیلتر های موجود در ضد آفتابها کدامند؟

جاذب های شیمیائی ( یا ارگانیک ) : این ها اشعه UV را جذب می کنند و مانع عبور اشعه به درون پوست می شوند.

بلوکرهای فیزیکی یا غیرشیمیائی : این ها از طریق انعکاس اشعه ، از عبور اشعه UV جلوگیری می کنند.

انواع ترکیبی : اکثر ضد آفتابها حاوی ترکیبی از هر دو نوع فیلتر ها هستند.

ادامه مطلب...

  
  

امروز می خواهیم در مورد قرص های لاغری و داروهای لاغری گیاهی و صنعتی توضیح بدیم. در سالهای گذشته یکی از بهترین تجارت ها برای شیادان فروش قرص های لاغری ای بوده که عملا این قرص های لاغری یا تاثیری نداشتند و یا تاثیر مخرب و مضری بر بدن داشته اند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که قرصهای لاغری مورد تایید رو که از سازمان های جهانی مثل FDA تاییدیه گرفتند و یا در جهان مورد استفاده هستند معرفی کنیم.

قبل از هر چیز باید ذهنیت شما در مورد قرص های لاغری رو اصلاح  کنیم و به چند باور غلط در این زمینه پایان بدیم.

 

 قرص های لاغری نمی توانند متابولیسم بدن را بالا برده و از این طریق به لاغر کردن انسانها بپردازند و تبلیغاتی که در این زمینه میشه غیر قابل قبول هست. چراکه متابولیسم بدن توسط غده ی تیروئید و هورمونی که ترشح میکنه کنترل میشه و تحقیقات علمی ای که ثابت که با راههای غیر طبیعی میشه متابولیسم رو بالا برده و لاغر شویم وجود ندارد.

دارو4 قرص های لاغری مورد تایید و اثرات آنها

ادامه مطلب...

  
  

Wart filiform eyelid انواع زگیل و دلایل و درمان آنها

زگیل ها (Warts) زائده های پوستی هستند که برروی پوست بدن ظاهر شده و عامل تشکیل آنها ویروس پاپیلومای انسانی می باشد. بیشتر از 60 نوع ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که بعضی از آنها باعث ایجاد زگیل برروی پوست می شود. ویروس پاپیلومای انسانی باعث رشد سریع سلول های پوستی برروی لایه ی بیرونی پوست می شود. در اکثر موارد، زگیل ها (common warts) برروی انگشتان، نزدیک ناخن ها و یا برروی دست ها ظاهر می شود. بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی عامل بروز زگیل تناسلی هستند.

انواع زگیل ها

  • زگیل کف پا (Plantar warts) - این نوع از زگیل عموما رنگ گوشت بدن و یا قهوه ای روشن بوده که همراه آنها رگ های خونی لخته شده (نقاط سیاه) نیز وجود دارد.
  • زگیل تناسلی(Genital warts) - این نوع زگیل ها در نواحی آلت تناسلی و مقعد ظاهر می شوند. این زگیل ها شبیه زائده های کوچک رنگ گوشت یا صورتی و یا قرمز می باشند. این زگیل ها می توانند شبیه تکه های بسیار کوچک گل کلم بوده و یا آنقدر ریز باشند که دیده نشوند. این زگیل ها عموما در خوشه های 3 و 4 تایی ظاهر شده و قادر به رشد و پخش سریع هستند. زگیل های تناسلی عموما دردناک نبوده، هرچند می توانند باعث دردی معتدل، خونریزی و خارش گردند. عفونت HPV معمول ترین عفونت مقاربتی در آمریکای شمالی بوده و بعضی از انواع آن در خانم ها باعث سرطان دهانه رهم می شود.
  • زگیل های مسطح (Flat warts) - این نوع زگیل ها در کودکان و نوجوانان شایع تر از بزرگسالان می باشد. زگیل های مسطح نرم تر، صاف تر و کوچک تر از انواع دیگر زگیل بوده و عموما برروی صورت ظاهر می شوند. همچنین این زگیل ها بر روی پاها، بخصوص در زنان ظاهر می شود.

ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >

سیب تم

سیب تم


IranSkin go Up
Online User

پیغام ورود و خروج

ایران اسکین