سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلایدر

دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی سایت
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :4
کل بازدید :106142
تعداد کل یاداشته ها : 153
103/2/28
8:37 ص
IS
تماس با ما
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

اسیدهای چرب امگا 3 (Omega-3 fatty acids) ماده ای کلیدی برای رشد  طبیعی و نرمال افراد می باشد. بنظر می رسد که کمبود و یا فقدان اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی و دریافت زیاد اسید های چرب امگا 6 عامل قابل توجه بسیاری از بیماری ها می باشند. از آنجا که بدن انسان ها قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا 3 نیست، ما باید این اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذاییدریافت نماییم. مکمل های حاوی امگا 3 جزء مکمل های پرطرفدار هستند و افراد برای پیشگیری و درمان بیماری ها از آنها استفاده می نمایند.

Omega 3 Fatty Acids آنچه که باید درباره اسیدهای چرب امگا 3 بدانید

برای مشاهده توضیحات بیش تر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب...

  
  

بیماری لوپوس یکی از انواع بیماری خود ایمنی است و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن بیمار شروع به حمله بافت ها و اندام های بدن خود فرد می کند. این حملات باعث التهاب، ورم و آسیب دیدن نقاط مختلف بدن همچون مفاصل، پوست، کلیه ها، خون، قلب و ریه می شود.

از آنجاییکه علایم لوپوس مشابه علایم بیماری های مختلف دیگری نیز می باشد، تشخیص لوپوس سخت می باشد. بعضی افراد مستعد ابتلا به این بیماری بدنیا می آیند و عوامل ساده و معمولی همچون عفونت ها، مصرف بعضی دارو های خاص و یا حتی نور خورشید محرک ابتلای آنها به لوپوس می شود. هرچند درمان کاملی برای لوپوس وجود ندارد، اما انواع درمان ها برای کنترل بیماری و کاهش شدت آن موجود می باشد.

انواع بیماری لوپوس کدام اند؟

  • لوپوس اریتماتوی قرص مانند (DLE) - این نوع لوپوس معمولا پوستی که در برابر آفتاب قرار گرفته را تحت تاثیر قرار داده و تاثیری برروی اندام های حیاتی نمی گذارد. شایعات قرص مانند (گرد) این بیماری معمولا بعد از بهبود باعث باقی ماندن جای آنها برروی پوست می شوند.
  • lupu butterfly rash بیماری لوپوس (Lupus) چیست؟ علایم, دلایل و درمان لوپوس
  • توضیحات در ادامه مطلب.
  • ادامه مطلب...
  
  

پروستات غده ای در سیستم تناسلی مردان می باشد. پروستات بیشتر منی (مایعی که حاوی اسپرم است) را تولید می کند. این غده که اندازه ای حدود یک گردو دارد در زیر مثانه و اطراف مجرای خروجی مثانه (لوله ای که ادرار را از مثانه خارج می کند) قرار دارد. سرطان پروستات یکی از بیماری های شایع مردان می باشد، با اینحال در سنین کم تر از 50 سال نادر بوده و بیشتر در مردان مسن رخ می دهد. 

سرطان پروستات معمولا به آرامی پیشرفت کرده و در ابتدا محدود به غده پروستات می باشد و در سایر قسمت های بدن پخش نمی شود. درحالیکه بعضی از انواع سرطان پروستات به کندی پیشرفت کرده و نیاز به درمان خاصی ندارد، سایر انواع سرطان پروستات شدید بوده و سریعا در بدن پخش می شود.

 

سرطان پروستاتی که در مراحل اولیه یعنی زمانیکه در حد غده پروستات است و پخش نشده، شناسایی گردد، دارای شانس بیشتری برای درمان موفق می باشد.

علایم سرطان پروستات

در مراحل اولیه سرطان پروستات ممکن است علامت و نشانه ای نداشته باشد. سرطان پروستات در مراحل پیشرفته می تواند باعث بروز علایمی همچون:

  • مشکل در ادرار کردن
  • کاهش شدت خارج شدن ادرار
  • خون در ادرار
  • خون در منی
  • درد عمومی در کمر، لگن یا ران ها
  • احساس ناراحتی در ماهیچه های لگنی
  • درد استخوان ها
  • اختلال نعوظ
  • انزال و ادرار همراه با درد

اگر هر نشانه و علامتی در خود دیدید که شما را ناراحت و نگران می کند، به پزشک مراجعه نمایید.

پروستات بزرگ شده سرطان پروستات چیست؟ علایم، دلایل، پیشگیری و درمان سرطان پروستات

توضیحات بیش تر در ادامه مطلب.

ادامه مطلب...

93/7/26::: 7:29 ع
نظر()
  
  

Excessive Sweating چرا زیاد عرق می کنیم و برای درمان تعریق زیاد چه کنیم؟

در بهترین شرایط عرق کردن زیاد می تواند فقط عذاب دهنده و ناراحت کننده باشد، اما بعضی اوقات این تعریق زیاد ناشی از بیماری می باشد. عموما تشخیص علت زیاد عرق کردن برای افراد عادی ممکن نیست. تعریق زیاد ممکن است علامت مشکلات تیروئیدی، دیابت و یا عفونت باشد. تعریق زیاد در افراد مبتلا به اضافه وزن نیز نسبت به سایر افراد شایع تر می باشد. خبر خوب اینکه اکثر موارد تعریق زیاد بی خطر هستند، اگر نگران زیاد عرق کردن خود هستید، در ادامه مطالبی برای راهنمایی شما و اینکه مراجعه به پزشک لازم است یا خیر قرار داده ایم.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب قرار داده شده است.

ادامه مطلب...

  
  

همه افراد چه کودکان و چه بزرگسالان، به صورت طبیعی قوس کمر دارند، یعنی انحنایی به سمت عقب در ناحیه پایین کمر‌ دارند، اما آنچه که موجب می‌شود انحنای موجود در پایین کمر غیرعادی و به صورت یک بیماری شناخته شود، افزایش بیش از اندازه این گودی است.

در واقع آنچه که موجب می شود انحنای موجود در پایین کمر غیرعادی شود، زیاد بودن اندازه گودی کمر است که به گفته دکتر بهروز توانا، متخصص طب فیزیکی، گودی بیش ازحد طبیعی جنبه ارثی دارد، اما این مشکل در صورت کم تحرکی و ورزش نکردن، اضافه وزن و بارداری به دنبال ضعف عضلات کمر و کاهش قدرت عضلات شکم آزار دهنده و دردناک می شود.

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت و گو با جام جم به روشی ساده برای تشخیص میزان گودی کمر اشاره می کند و می گوید: گرچه در نظر گرفتن زاویه و درجه مشخصی برای بیان غیرطبیعی بودن گودی کمر ممکن نیست و مساله فقط با معاینه و عکسبرداری قابل تشخیص است، اما برای تشخیص این که بدانیم گودی کمرمان در حد طبیعی است یا خیر، باید بدون کفش، از پشت به دیوار تکیه دهیم و سعی کنیم دو کف دست را از فاصله ایجاد شده میان دیوار و گودی کمر، رد کرده و به هم برسانیم؛ هرچه گودی کمر طبیعی تر باشد این فاصله کمتر و عبور دست ها سخت تر است.

علل ابتلا به گودی کمر

  • التهاب دیسک کمر
  • قوز بیش از حد
  • چاقی
  • پوکی استخوان
  • ضعف عضلات شکمی
  • زایمان‌های مکرر
  • در رفتگی دو طرف‌ لگن‌
  • استفاده‌ از کفش‌ پاشنه‌ بلند
  • جابجایی ستون‌ مهره‌ها به‌ سمت‌ جلو (مادرزادی یا هر عامل‌ دیگر)
  • ضعف‌ عضلات‌ شکمی و عضلات‌ خلفی ران‌ و بازکننده‌های مفصل‌ ران‌
  • کوتاهی عضلات‌ ناحیه‌ کمری (بازکننده‌های کمر)

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب قرار دارد.

ادامه مطلب...

93/7/23::: 7:58 ع
نظر()
  
  

جزو نگرانیهای بسیاری از افراد، بویژه خانمهاست. در واقع، می‌توان گفت تقریباً هیچ کس دوست ندارد وقتی از خواب برمیخیزد یا به حمام می‌رود یا دستی به سرش می‌کشد تعدادی از مو‌هایش روی بالش، کف حمام یا دست‌هایش ببیند. با وجود این، بسیارند کسانی که با این همه نگرانی و رسیدگی به مو‌هایشان همچنان درگیر ریزش مو یا اطلاعات غلط و رفتارهای نادرست در این زمینه‌اند. در این نوشتار با طرح 50 پرسش رایج درباره مو و بهداشت آن، اطلاعات و آگاهیهایی برای جلوگیری یا کاهش ریزش مو پیش رویتان قرار گرفته است.

hair 294x200 50 پرسش و پاسخ درباره موهایتان

برای مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب...

  
  

گلودرد (sore throat) واژه ای است که برای اشاره به درد، خارش و یا سوزش گلو بکار می رود. زمان ابتلا به گلودرد شما ممکن است در بلعیدن غذا و نوشیدن مایعات دچار مشکل و ناراحتی شده و همچنین درد گلویتان با بلعیدن خوراکی ها بیشتر شود. گلودرد اولین نشانه التهاب گلو می باشد، هرچند که التهاب گلو و گلودرد گاهی بجای هم بکار می روند. 

معمول ترین دلیل گلو درد عفونت ویروسی از قبیل، سرماخوردگی و آنفلوآنزا می باشد. گلودرد ناشی از ویروس را می توان با مراقبت ها و درمان های خانگی برطرف نمود. گلودرد چرکی، نوع کم شیوع‌تر گلودرد بوده و بدلیل عفونت باکتری یایی ایجاد شده و برای پیشگیری از آن نیاز به داروهای آنتی بیوتیکی می باشد.

سایر انواع کم شیوع تر گلودرد نیاز به درمان پیچیده‌تری دارند.

علایم گلودرد

علایم گلودرد بسته به علت آن متفاوت می باشد. این علایم و نشانه های شامل:

  • درد یا احساس خارش در گلو
  • درد گلو که با بلعیدن بدتر می شود
  • مشکل در بلعیدن
  • خشکی گلو
  • غدد دردناک و ورم کرده در گردن و فک
  • تورم و قرمز شدن لوزه ها
  • تکه های سفید یا چرک بر روی لوزه ها
  • صدای خشن و یا گنگ و مبهم

در ادامه مطلب توضیحات بیشتر و همچنین عکس هایی از گلو درد های مختلف قرار گرفته است.

ادامه مطلب...

  
  

coughing چرا زیاد سرفه میکنیم و برای پیشگیری و درمان آن چه کنیم؟

سرفه وسیله ای است که بدن از آن برای خارج کردن مواد خارجی و خلط از ریه و مسیرهای هوایی و یا برای واکنش نسبت به راههای انتقال هوا تحریک شده و ملتهب شده استفاده می نماید. سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو، حلق و راههای انتقال هوا می باشد. بااینحال، سرفه زیاد می تواند نشان دهنده این باشد که شما مشکل و یا بیماری خاصی دارید. البته بیاد داشته باشید که سرفه زیاد فقط یک علامت بوده و بخودی خود یک بیماری محسوب نمی شود. سرفه طولانی مدت و شدید خسته کننده بوده و باعث بی خوابی، سردرد، بی اختیاری ادرار و حتی شکستن دنده ها می شود.

ادامه مطلب...

  
  

ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV یا اچ آی وی) ویروسی است که باعث بیماری سندروم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS ، یا ایدز) می شود. اچ آی وی با صدمه زدن به سیستم ایمنی بدن شما باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماریها و سرطان می شود. افرادیکه در بدنشان ویروس اچ آی وی وجود دارد،

زمانیکه تعداد سلول های CD4 (سلول T) در بدنشان کم تر از 200 شود، دچار بیماری ایدز می شوند.

اچ آی وی ویروسی و عفونتی است که از راه تماس جنسی وارد بدن می شود. این ویروس همچنین از طریق تماس با خون آلوده هم سرایت پیدا می کنند. مادران باردار و شیرده هم که در بدنشان ویروس اچ آی وی وجود دارد، می توانند باعث آلوده شدن کودک و یا جنینشان شوند.

hiv aids آشنایی با اچ آی وی و ایدز

برای توضیحات بیش تر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب...

  
  

اگر شما هم مانند خیلی‌های دیگر «فول استرس» یا «پراضطراب» هستید، تا جایی که تصور می‌کنید اضطراب ذهن و روحتان را فلج و مدیریت زندگی را از دستتان خارج می‌کند می‌توانید پس از مشورت با پزشکتان، روشهای خانگی را نیز امتحان کنید. 


درمان اضطراب1 200x200 درمان طبیعی و خانگی اضطراب چگونه است؟

 

در ادامه مطلب برخی راهکار‌ها برای کاهش یا رفع اضطراب توضیح داده شده.

ادامه مطلب...

  
  
<      1   2      

سیب تم

سیب تم


IranSkin go Up
Online User

پیغام ورود و خروج

ایران اسکین